ביטוח דירה – איך רוכשים פוליסה בצורה חכמה

דירה היא הנכס המשמעותי, הגדול והחשוב ביותר שעומד לרשותנו. אנחנו משקיעים לא מעט כסף בעזרת הלוואות וחסכונות בשביל לרכוש אותה, משקיעים לא מעט זמן בתכנון ועיצוב וכן בתחזוקה שלה, ומעבר לכך שהיא מהווה את מרכז החיים שלנו הרי שהרבה פעמים היא הבסיס לביטחון כלכלי עבורנו ועבור הילדים שלנו.

לכן, זה לא מפתיע שאנחנו מעוניינים לעשות כל מה שנדרש בשביל לשמור עליה ולוודא שאם חס וחלילה קורה משהו, אזי שנוכל לטפל בכך באופן מיידי, מבלי שניפגע מבחינה כלכלית. לכן עלינו לרכוש ביטוח דירה עם הכיסויים הרלוונטיים.

ביטוח דירה נועד לספק לנו כיסויים לכל מקרה שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים איתו, הן בהקשר של הדירה והן בהקשר של התכולה המאוכלסת בה. מדובר על אחת מהפוליסות החשובות והמשמעותיות ביותר שאנחנו יכולים להחזיק ברשותנו, אף על פי שלא תמיד זו הפוליסה היקרה ביותר.

כיצד בנוי ביטוח דירה?

ביטוח דירה מתחלק לשני חלקים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה.

ביטוח מבנה, כפי שניתן להבין מהשם, מתייחס לדירה עצמה פלוס אחוז מסוים מהשטח המשותף בבניין באופן יחסי לכמות הדיירים. הרעיון הוא, שכל נזק שנגרם לדירה מסיבה כזו או אחרת, הביטוח אמור לכסות (אלא אם מצוין במפורש שהפוליסה לא מכסה זאת או שיש צורך לעשות הרחבה לשם כך). בין היתר, הביטוח מתייחס למקרים של הצתות, שריפות, הצפות, בעיות במערכות אינסטלציה, חשמל, גז מים ועוד. חלק זה של הפוליסה נועד לאפשר לנו לבצע תיקונים בדירה אם חס וחלילה קורה משהו, מבלי שאנחנו נצטרך לשלם על כך מהכיס שלנו באופן מלא (כמובן שהכיסוי הוא בהתאם לתנאי הפוליסה).

ביטוח תכולה מתייחס לכל הרכוש שמאוכלס בדירה ובשטחים אחרים בבניין השייכים לבעלי הפוליסה (למשל אם יש לו מחסן במבנה). לפני שעושים ביטוח תכולה, איש מטעם חברת הביטוח יבדוק מה בדיוק הדירה כוללת ויספק הצעת מחיר לכיסוי הפריטים השונים. ישנם מקרים בהם יהיה צורך לעשות הרחבה, למשל, במקרים של תכשיטים, יצירות אומנות יקרות ועוד.

את מי זה יכול לשרת ואיך עושים ביטוח דירה בצורה נכונה?

בעיקרון, ביטוח דירה יכול לשרת כל אחד המחזיק ברשותו דירה משלו. עם זאת, הפוליסה יכולה לשרת גם דיירים השוכרים דירות, לפחות בכל מה שקשור לביטוח תכולה (לגבי ביטוח מבנה, יסוכם בינם לבין בעלי הדירה מי אחראי לרכוש את הפוליסה). זה נכון גם אם מדובר על דירות קטנות או על מעט תכולה.

הדרך הנכונה לעשות ביטוח דירה, היא לבדוק מה המאפיינים שלה, איזו תכולה היא כוללת, וכיצד הפוליסה יכולה לספק לנו את הכיסויים הרלוונטיים בשביל שנוכל להפיק ממנה את המיטב. עלינו למצוא את הדרך להיות מכוסים מכל זווית אפשרית, הן מבחינת המבנה והן מבחינת התכולה של הדירה.