איך מטפלים בסדקים בעמודים של בניין?

עמודים סדוקים בבניינים יכולים להיות בעיה רצינית. הם גם קשים לתיקון ודורשים כישורים, זמן וציוד מיוחדים. עם זאת, בעזרת AI, משימה זו יכולה להיעשות כעת על ידי כל פועל בניין. בעזרת AI, קבלנים יכולים להשתמש ברחפנים כדי לצלם תמונות תלת מימד של דפוסי סדקים ולהשתמש באלגוריתמים כדי לזהות סדקים. זה מאפשר להם להעריך נזקים בצורה מדויקת יותר מבעבר ולתכנן תיקונים בהתאם. עמודים סדוקים בבניינים יכולים להיות בעיה רצינית. עמודים אלו נמצאים בדרך כלל בקירות החיצוניים של מבנים והם גורמים לנזקים מבניים למבנה. ישנן שיטות רבות לתיקון העמודים הסדוקים הללו. חלקם כוללים שימוש בטיט, יציקת בטון ושימוש במוטות חיזוק פלדה. השימוש ב-AI ליצירת אפשרויות תיקון הוא דרך לחסוך זמן וכסף.

סדקים בעמודי מבנים עלולים להוביל לנזק מבני. מחקר שנערך לאחרונה הראה כי סדקים בעמודי הבטון של מבנים נוטים יותר להתרחש במהלך רעידות אדמה. השימוש בשיטות היי-טק כמו רחפנים וחיישנים חכמים הוביל לדרך חדשה לתיקון עמודים סדוקים – באמצעות בטון המרפא את עצמו. בטון המרפא את עצמו הוא חומר בעל ביצועים גבוהים, ממלא את עצמו, ירוק ובר קיימא שיכול לתקן את עצמו כאשר הוא נחשף למים או לגורמי לחץ סביבתיים אחרים. החומר מסוגל לרפא סדקים ללא צורך בהתערבות חיצונית או הזנת אנרגיה חיצונית ממקורות חיצוניים כמו פאנלים סולאריים או טורבינות רוח.

סדקים בעמודים של בניין

תיקון עמודים סדוקים בבניינים עלולים להזיק לשלמות המבנית של הבניין. חשוב לתקן את הסדקים הללו לפני שהם הופכים גדולים מדי וגורמים לקריסה. השימוש בבינה מלאכותית בתחום זה עדיין מצומצם, אך צפוי כי ייעשה בו שימוש יותר ויותר ככל שיעבור הזמן. ניתן לתקן סדקים במבנים בשיטות שונות כגון הרטבה, ייבוש או הזרקה. שיטות אלו אינן יעילות במיוחד ויכולים לקחת עד שלושה שבועות עד שהן פועלות. חלק מהחברות החלו להשתמש בכלי AI שיכולים לזהות סדקים ולעזור לתקן אותם תוך ימים. סדקים בבניית עמודים הם בעיה גדולה. הם עלולים להוביל לנזק מבני ולנזילות מים. ישנן דרכים רבות לתיקון סדקים בבניינים, אך הדרך היעילה ביותר היא להחליף את העמוד הסדוק בחדש. במאמר זה נדבר על השיטות השונות לתיקון סדקים בעמודים וכיצד ניתן להשתמש בשיטות אלו למטרות שונות.

שיטות תיקון עמודות סדוקות:

– משענת פלדה גמישה: שיטה זו משמשת כאשר הסדק אינו רחב או עמוק מדי. הוא מורכב משתי שכבות של פלדה גמישה המונחות משני צידי הסדק ולאחר מכן מרותכות זו לזו ליצירת עמוד מוצק. שיטה זו נמצאת בשימוש נרחב לעבודות תיקון של מבנים בקנה מידה גדול כמו גורדי שחקים וגשרים.

– תמיכה מפלדה קשיחה

בעבר, כאשר עמוד בבניין היה סדוק, זה היה לוקח שבועות או חודשים לתקן. התהליך יכלול הסרת החומר הישן והחלפתו בחומרים חדשים. בעזרת סיוע בינה מלאכותית, תהליך זה הואץ בדקות או שעות. זה אפשרי בגלל היכולת של AI לקבל החלטות על סמך הנתונים שהיא אוספת והחישובים שהיא מבצעת.