איזה מערכת הכי כדאי לבנות אתר?

אין לזלזל בחשיבות עיצוב האתר. אתר אינטרנט מעוצב יכול לעזור לך למשוך יותר מבקרים ולהמיר אותם ללקוחות.

למרות שזה עשוי להיראות כמו משימה מרתיעה, ישנן דרכים רבות לבנות אתר אינטרנט. ישנן מערכות שונות שניתן להשתמש בהן לבניית אתר ולכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. המערכת הפופולרית ביותר כיום היא וורדפרס.

וורדפרס קלה לשימוש והיא חינמית, מה שהופך אותה לאחת הבחירות המובילות לבניית אתרים בימינו. עם זאת, יש גם כמה חסרונות – עקומת הלמידה תלולה והתמיכה מוגבלת מכיוון של-WordPress אין צוות ייעודי למטרה זו.

 

ישנן מערכות רבות שניתן להשתמש בהן לבניית אתר אינטרנט

אך לצורך מאמר זה נתמקד באלה הפופולריות ביותר – וורדפרס וג'ומלה. וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן (CMS) הפופולרית ביותר בעולם. ישנם למעלה מ-50 מיליון אתרים שנבנו על וורדפרס. זוהי גם אחת מפלטפורמות ה-CMS הגמישות ביותר שיש. קל להתאים אישית ולהרחיב אותו עם תוספים, ווידג'טים, ערכות נושא של צד שלישי ועוד.

ג'ומלה היא גם מערכת ניהול תוכן רבת עוצמה שניתן להשתמש בה כדי לבנות אתר או בלוג בקלות. הוא קיים מאז 2003 ויש לו למעלה מ-20 מיליון אתרים שנבנו עליו. ג'ומלה מגיעה עם מגוון רחב של ערכות נושא הזמינות להורדה בחינם באינטרנט או דרך האתר הרשמי שלהן.ישנן אפשרויות רבות ושונות לבנות אתר, אך הפופולריות ביותר הן וורדפרס ודרופל.

וורדפרס היא הטובה ביותר לבניית אתרים המתמקדים בבלוגים ובאתרים אישיים. בעוד שדרופל היא הטובה ביותר לבניית אתרים ברמה ארגונית עם מערכות ניהול תוכן מורכבות.

זו שאלה שכל בעל אתר צריך לשאול את עצמו. אמנם ישנם גורמים רבים שמחליטים באיזו מערכת לבנות אתר, הגורם החשוב ביותר הוא מה אתה רוצה להשיג עם האתר שלך.

ההבדל העיקרי בין המערכות הללו הוא כיצד הן בנויות וכיצד ינוהל בהן תוכן. מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס ודרופל מתמקדות רבות ביצירת תוכן בעוד שמערכות CMS כמו ג'ומלה ומג'נטו מתמקדות יותר בניהול תוכן.

 

השאלה באיזו מערכת הכי כדאי לבנות אתר היא שאלה קשה

יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון. באיזה סוג אתר מדובר? מה הצרכים של המשתמשים? הדרך הטובה ביותר לענות על שאלה זו היא להעריך תחילה את היעדים העסקיים שלך. לאחר מכן, תוכל לקבוע איזו מערכת תעבוד הכי טוב עבור החברה שלך בהתבסס על הצרכים והיעדים הייחודיים שלך.

ישנם שני סוגים עיקריים של אתרים – אתרים סטטיים ואתרים דינמיים. לאתרים סטטיים יש תוכן סטטי ואין להם שום צורה של מסד נתונים או יישום מונחה מסד נתונים שניתן לעדכן באופן דינמי עם שינויים בתוכן, ואילו לאתרים דינמיים יש תוכן דינמי שניתן לעדכן באופן דינמי עם שינויים בנתונים ממסד הנתונים או מקורות אחרים כגון ממשקי API, שירותי אינטרנט וכו'.

כאשר מדובר בבניית אתר אינטרנט, ישנן אפשרויות רבות ושונות לבחירה. חלק מהאפשרויות הפופולריות ביותר הן וורדפרס, דרופל וג'ומלה. למידע נוסף היכנסו לאתר של חברת גנסיס >> https://www.gnss.co.il/

וורדפרס היא פלטפורמת ה-CMS הפופולרית ביותר ברשת כיום. הוא נמצא בשימוש על ידי יותר ממחצית מכל אתרי האינטרנט כיום ומספק הרבה תכונות כולל ווידג'טים, ערכות נושא, תוספים ועוד הרבה יותר.

דרופל היא פלטפורמת CMS פופולרית נוספת המציעה מסגרת קוד פתוח למערכות ניהול תוכן. יש לו גם הרבה תכונות כמו מנוע תבנית משלו שמאפשר למפתחים לכתוב קוד ב-PHP או בשפה של דרופל שנקראת "קידוד דרופל".